מגדר בשטח ספרים ופרסומים

דיאלוג יצירתי בערבית- בית חינוך רמות ים "حوار ابداعي" بالعربية – مدرسة رموت يام

עיתון דיגיטלי כתוצר של עבודות חקר בספרות ערבית בנושא "התפתחות הכתיבה הפמיניסטית בעולם הערבי"- כיתה י"ב -מגמת ערבית-בית חינוך רמות ים.

جريدة ديجاتلية كمنتوج لبحث بالأدب العربي: "تطور الكتابة النسوية في العالم العربي " الصف الثاني عشر تخصص لغة عربية – مدرسة رموت يام.

דיאלוג יצירתי בערבית-בית חינוך רמות ים

במגמת ערבית (5 יח"ל)  בחמש עשרה השנים האחרונות התלמידים עושים את חלק מיחידות הלימוד בשתי עבודות חקר ב'דיאלוג היצירתי'. אחת העבודות עוסקת בעיתונות ערבית והיא מהווה 2 יח"ל והשנייה עוסקת בספרות ערבית ומהווה 2 יח"ל. העבודות נערכות בכיתה י"ב ,כשבכיתות י'+י"א  לומדים את מיומנויות השפה ועושים מבחנים פנימיים המשלימים את היחידות.

בית הספר שלנו מקיים עבודות חקר כחלופה לבגרות במקצועות רבים בהיותו בית ספר ניסויי ומרכז הפצה ניסויי, שפיתח מודל שנקרא 'דיאלוג יצירתי'. על פי המודל, התלמידים מבצעים עבודות חקר בקבוצות, מייצגים את הידע שרכשו בדרכים יצירתיות ומציגים את הידע בפני קהלים שונים.

השנה בחרו תלמידי המגמה להכין עבודות חקר בנושא: פמיניזם בספרות הערבית המודרנית.

התלמידים קראו סיפור בערבית  של יוצרות מגוונות מהעולם הערבי, כתבו עבודת חקר בסוגיה נבחרת הקשורה לפמיניזם, יצרו תוצר (את העיתון הדיגיטלי המצורף) והציגו הכול בבימת שיתוף בפרזנטציה בשפה הערבית.

המומחית שלנו הייתה ד"ר שרון שטרית ששון שהעבירה הרצאת פתיח לתלמידים והייתה מומחית בניתוח הסיפורים. העבודה ארכה כשלושה חודשים, התלמידים עבדו בקבוצות של שלושה ובשיעורים המורות הפכו למנחות ומדריכות.

אירית ניימן, רכזת הערבית בבית חינוך רמות ים ודוקטורנטית בבי"ס לחינוך בבר אילן (הדוקטורט שלי הוא בנושא מיגדרי-"תופעת "ההביטוס המפוצל" של מורות מוסלמיות בישראל כפי שהיא באה לידי ביטוי דרך "הצגת העצמי" שלהן בחיי היומיום".
מיכל סלמן, מורה לערבית והאחראית לעיצוב העיתון הדיגיטלי

העיתון הדיגיטלי בקישור המצורף 

Document-page-001 (6)

 

Document-page-002 (2)