ארכיון - קולות קוראים

קול קורא: הזמנה להגיש תקצירים לפאנל "כיוונים חדשים במחקר קווירי" במסגרת הכנס הסוציולוגי ה-49

תחום המחקר של תאוריה קווירית הוא תחום שעוסק גם בשאלות יסוד של החקירה הסוציולוגית: הקשר בין מיניות ומרחב ציבורי-פוליטי, זהויות מגדר והאופן בו המבנה החברתי מעוצב דרך קטגוריות מגדר/מיניות. עם זאת, בסוציולוגיה בישראל מחקר העוסק בסובייקטים להט"ביים או בסוגיות של מיניות עודנו נחשב למחקר שוליים. במקביל, הכתיבה הסוציולוגית ואופני החקירה הסוציולוגיים ניצבים בשוליים של המחקר הקווירי הפעיל והמתפתח בישראל. ברצוננו לאתגר מיקום זה, על ידי יצירה של קהילת מחקר בנושאי תאוריה קווירית וקהילת הלהט"ב שתפעל במסגרת האגודה הסוציולוגית בישראל, בדומה לנעשה באגודות סוציולוגיות אחרות בעולם.

בכנס הסוציולוגי ה-46 ערכנו שולחן עגול בנושא מיצובו של המחקר הלהט"בי/קווירי בסוציולוגיה הישראלית. המושב אורגן על ידי עדי מורנו וגילי הרטל, ובמסגרתו לקחו חלק: ד"ר יובל יונאי, ד"ר לימור מעודד דנון, ד"ר עמית קמה, אפרת קנול, יוסי דוד, נעם גל וחן משגב. בכנס הקרוב נרצה לערוך פאנל תלמידי מחקר שיציג קולות חדשים שמתבססים על תאוריה קווירית או מציבים מיניות וזהויות להט"ב(אאק) במרכז המחקר שלהם.

המעוניינים להציג מתבקשים לשלוח אלינו טקסט של עד 200 מילים, אשר מכיל את: הצגת הנושא בקצרה, רקע (תיאוריה וספרות), המטרה או השאלה שביסוד המחקר, שיטת מחקר, ממצאים, דיון. בנוסף יש לשלוח ביוגרפיה קצרה (4-5 שורות).
בשל הצורך להגיש את התקצירים למערכת הכנס, תאריך היעד למשלוח התקצירים הוא 24.10.2017
לפרטים והגשה:
גילי הרטל: התכנית ללימודי מגדר. אוניברסיטת בר אילן. gillyrachely@gmail.com
עדי מורנו: החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. אוניברסיטת תל אביב. adimoreno@gmail.com